Připravili jsme pro Vás 9 tematických okruhů otázek, po kterých lépe porozumíme Vašemu cíli a záměru. Vyplnění tohoto formuláře nezabere více jak 20 minut a velmi pomůže celému týmu Digital Mediate k pochopení Vaší značky.

z

  • Kdo jste a co děláte?

    Kdo jsme

    Co děláme

    Naše produkty

    (Představte si, že se máte představit investorovi, který Vás chce sponzorovat v řádu milionů. Máte 30 sekund na to, se představit. Buďte maximálně konkrétní a věcní.)

  • Jaký je největší problém (ve Vaší branži), který dnes pozorujete?

    (Např.: Největším problém v mé branži jsou dodávky zboží od malých dodavatelů. Díky dlouhé čekací době se prodlužuje doručení našim zákazníkům. NEBO V naší firmě dbáme na úhradu relevantních faktur do 3 dnů od doručení. Mrzí nás, když od našich zákazníků dostáváme platby klidně i po měsíci. Očekáváme férovost.)

  • Proč by si Vás měl zákazník vybrat za předpokladu, že existuje např. tato konkurence:

    Jaká je Vaše přidaná hodnota/jedinečnost pro zákazníka?

    Přidaná hodnota/jedinečnost

    (Jako přidanou hodnotu/jedinečnost opravdu nemyslíme “inovativnost, kreativitu, flexibilitu, přístup ke klientovi”. Příklad přidané hodnoty: “V e-mailové komunikaci umím číst mezi řádky.” nebo “Při venkovním fotografování dávám zdarma svým klientům vodu a drobné občerstvení. Nemají pak suché rty a na fotkách vypadají více sexy.” nebo “Miluji situace, kdy jen tak přijdu za klientkou a předám ji kytici s poznámkou, ať má pěkný den. Září štěstím a já z toho mám dobrý pocit.”)

    Vaše konkurence

    (Napište výčet přímé nebo nepřímé konkurence. Pokud znáte i webovou adresu dané značky, tak ji zde uveďte. Ideálně se rozepište. Např.: Jsem brněnský cukrář a mojí konkurencí je anachut.cz nebo cukrarnakolbaba.cz, protože připravují podobný sortiment a navíc ho umělecky dolaďují stejně jako já.)

  • Popište svého zákazníka. Kdo nejvíce využívá Vašich produktů?

    Ideální zákazník

    (Např.: “Mým ideálním zákazníkem je člověk, který se primárně zajímá o můj stěžejní produkt - mýdla Almara Soap. Díky tomu můžu postupně budovat důvěru a v budoucnu nabízet i ostatní produkty z mého portfolia. Mám rád zákazníky, kteří hrají férovou hru a dokáží ocenit mé nasazení a přidanou hodnotu v podobě času navíc, nebo práce o víkendu. Naoplátku splácí faktury v domluveném čase a spolupráce se později stane osobní záležitostí na úrovni rodinných vztahů.)

    Cílová skupina zákazníků

    (Buďte maximálně konkrétní. Jde nám o vytvoření tzv. persony, díky které si snadno dokážeme představit, jak vypadá Váš běžný zákazník. Podstatné pro marketing a tvorbu struktury webu.)

    (Např.: “Můj zákazník je většinou z Brna nebo okolí. Věkový rozptyl je 25-45 let. Za měsíc si vydělá okolo 20-40 000 Kč. Pracuje jako vrcholový manažer. Nesnáší nejistotu, je ambiciózní, touží po dokonalosti a uznání. Je netrpělivý, chce mít vše hned. Pracuje v menší firmě do 10 zaměstnanců. Ve firmě je uvolněná atmosféra, žádní kravaťáci. Do práce chodí okolo 9:30, každý čtvrtek zůstává doma. Nemá rád kávu, miluje čaj s medem. 3x týdně sportuje, především jógu. Rád vaří, miluje italská jídla, a tráví dost času s rodinou…”)

  • Jaký typ zákazníka NEchcete? Zbavujete se vůbec někdy zákazníků?

    (Z minulosti např. víte, že se Vám špatně komunikuje s čistě pragmatickým člověkem. Rád budujete přátelské vztahy a nemáte rádi lidi, kteří jsou téměř bez emocí. Nerad spolupracujete s lidmi, kterým se musíte neustále doprošovat a pravidelně mají zpoždění s proplácením faktur.)

  • Na jaké otázky se lidé většinou ptají ohledně Vašich klíčových produktů?

    (Např.: “Především v období Vánoc jsem zjistil, že jsem nejčastěji dostával dotazy na cenu výstavby mobilních kluzišť. Na webu tuto informaci nemám, protože se bojím, že to potenciálního zájemce odradí, případně toho využije konkurence.

    Po konzultaci s Digital Mediate mně bylo navrženo, abych na webu udělal stránku s případovou studií. Zde podrobně popisuji detaily výstavby konkrétního kluziště, které jsem realizoval pro mého klienta. Rozložím výslednou částku do jednotlivých úkonů a pomocí grafických prvků dám zájemcům odpověď na tento častý dotaz. V případě, že občas dostanu tuto otázku, stačí uživatele nasměrovat na tuto stránku, kde najde odpovědi. Díky této strategii jsem už téměř nedostal žádnou nevyžádanou zprávu a snížil tak administrativní čas na tom strávený.)

  • Jaký dojem má vyvolat Vaše značka? Jaká je?

    (Důležité je, jak se chcete navenek prezentovat. Je Vaše značka spíše mladistvá nebo dospělá a seriózní?)

    Ženská nebo mužská?

    (Převládají ve Vaší firmě spíše ženy nebo muži? Hraje to důležitou roli v tónu komunikace a výsledném stylu prezentace)

    Klidná nebo energická?

    (Typicky účetní firmy se z 90 % chtějí prezentovat seriózně a přitom energičnost by je zásadně odlišila. Někomu to tak vyhovuje - klidnost - někdo preferuje moderní směr a trendy. Co je pro Vaši značku charakteristické?)

    Spíše lidem

    (Vyberte jednu z odpovědí, která je Vám nejsympatičtější. Zbytek smažte. Cílem je pochopit, jak např. na webových stránkách prezentovat textový obsah a v jakém duchu jej psát.)

  • Co Vám bude dělat reklamu?

    (Dělat svoji činnost je jedna věc. Pokud však o ní nikdo neví, tak přestanete existovat. Inspirace: “Profil na LinkedInu; Youtube členství na Zeptej se Filipa; Přátelé a známí; Propracované vánoční dárky; Vlastní firemní auto s polepem; Bezplatná hodnotná pomoc; Reklama v letácích a novinách; Audio reklama v rádiu; Reklama na billboardu; Online dotazníky na Trendaru; Marketingové online aktivity jako SEO, PPC, sociální sítě atd.”

    Popište tedy způsoby propagace Vaší značky, které Vám do budoucna dávají největší smysl. Uvažujte o online i offline propagaci. Na základě odpovědí upřesníme i naši odbornou představu.)

  • Jaké jsou Vaše marketingové cíle, které očekáváte od spolupráce s naší agenturou?

    (Např.: Nyní máme měsíční obrat 1 000 000 Kč. Od Vaší agentury očekáváme zvýšení obratu na 2 000 000 Kč / měsíc v horizontu 6 měsíců. Preferujeme zacílit na organickou návštěvnost bez placených reklam. Výběr služeb jako SEO, Linkbuilding atd. necháme čistě na Vás. Zároveň preferujeme zvýšit povědomí o značce u zákazníků z Pardubického kraje. Tento kraj ještě nemáme vůbec pokrytý, což je škoda a chceme napravit. Celkově nám však jde spíše o výkon než brandovou kampaň.)

Další Předchozí