Téměř ihned ukážeme váš web zákazníkům nejen na Googlu a Seznamu

PPC reklama

PPC je druh reklamy, kde pro internetové vyhledávače (zpravidla Google a Seznam) vytvoříme různé typy inzerátů na promování vašeho webu a kde platíte za prokliknutí této reklamy.

Oproti jiným marketingovým aktivitám (typu SEO) generují PPC reklamy rychlé výsledky.
Již za pár hodin můžete mít první objednávky na e-shopu nebo na webu v rámci služeb/rezervací.

Doslova ihned vás za určitých případů (většinou dle výše ceny za proklik) dostaneme (po spuštění kampaní) na první stránku ve vyhledávání na dané klíčové slovo.

Výsledky lze jednoduše změřit a vyhodnotit. Díky tomu si PPC reklamy doslova zamilujete a stanou se jednou z hlavních podpůrných aktivit vašeho marketingu.

Jak probíhá PPC kampaň

  • 1

    Potkáme se a probereme spolu vaše představy o spolupráci. Domluvíme se na zadání, požadovaném rozsahu spolupráce, cílech a termínech plnění. Požádáme vás o vyplnění marketingového rentgenu a vydefinujeme si rozpočty na reklamy.

  • 2

    Zjistíme, zda již máte založený reklamní účet v rámci Google Ads nebo Sklik, případně zrevidujeme stávající. Vylepšíme a vhodně je nastavíme tak, abychom z nich vytěžili maximum. V kooperaci s vámi připravíme podklady pro kampaně (obrázky, bannery, texty).

  • 3

    Připravíme celkovou strategii a reklamní plán. Následně spustíme reklamy vašim potenciálním zákazníkům. Pečlivě vše vyhodnocujeme nejen na úrovní Google Analytics a reportujeme formou Google Data Studia.

  • 4

    Následně přecházíme na měsíční práce, kde pravidelně procházíme klíčová slova, pozastavujeme, vylučujeme nevhodná, hledáme nová a vytváříme reklamy, které přinesou nejvíce užitku za co nejmenší vstupní investici.

Podklady pro spuštění kampaní

Abychom mohli spustit všechny potřebné kampaně, je nutné připravit textové popisky, obrázky a grafické bannery. Dle našeho dokumentu nám připravte dané podklady nebo vám je ideálně připravíme z naší strany.

Kampaň ve vyhledávací síti

Jedná se o typ PPC kampaně, kde cílíme na slova, které lidi hledají ve vyhledávači ve spojitosti s vaším podnikáním a na základě toho jim ve výsledcích vyhledávání (SERP) zobrazujeme vaše reklamy.

V současnosti běží tzv. RSA – responzivní reklama ve vyhledávání, která se skládá z nadpisů a popisů. Google vezme dané texty, zkombinuje je a vytvoří z nich inzerát.

Kampaně ve vyhledávání mají zpravidla slušnou návratnost. Jedná se však o dlouhodobou a pravidelnou činnost.

Kampaň v obsahové síti

Vašim zákazníkům zobrazujeme obsahovou reklamu na tematických webech (napříč internetem) využívající službu Google Adsense.

Responzivní reklamy jsou tvořeny obrázky, vaším logem a textem. Google následně sám kombinuje vložené podklady a vhodně je zobrazuje vašim zákazníkům.

Velmi zajímavá je brandingová reklama, která obklopuje hlavní část webu. Často je můžete vidět na velkých portálech jako novinky.cz nebo idnes.cz

Remarketing

Cílem remarketingu je zobrazovat reklamu lidem, co byly na vašem webu a neprovedli konverzi.

Na váš web umístíme jednoduchý kód, který označí každého příchozího návštěvníka.

Tím získáváme okruh relevantních uživatelů, na které spustíme tematické reklamy na webech, které zrovna prochází a lákáme je zpět k dokončení objednávky.

V případě e-shopů lákáme lidi bannerem s produkty.

Google nákupy

Tento typ reklam se využívá při promování produktů vašeho e-shopu. Jedná se o jednu z nejvýkonnějších forem reklam, která ve výsledcích vyhledávání zobrazuje obrázek, název a cenu produktu.

Pro vaše zákazníky je mnohem vizuelně lákavější než textové výsledky a je tak mnohonásobně větší šance, že se uživatel proklikne a provede objednávku.

Videoreklamy

Pojďme využít sílu videí a natáčejme videa o vašich produktech nebo službách. Následně z nich vytvoříme důmyslné reklamy a získáme tak solidní základnu dalších zákazníků.

Video kampaň zapromujeme na portále youtube.com nebo v obsahové síti Google Ads. Použijeme buď 6sekundovou nepřeskočitelnou reklamu (s délkou max 30 sekund) anebo přeskočitelnou variantu s délkou nad 30 sekund.

  • 78 % lidí sleduje online videa každý týden a 55 % lidí sleduje online videa každý den
  • 72 % zákazníků by se raději dozvědělo o produktu nebo službě prostřednictvím videa než četli text
  • 97 % obchodníků tvrdí, že video pomohlo zákazníkům porozumět jejich produktům nebo službám

Discovery kampaně

Nejčastěji tento typ reklamy zákazníci spatří při prohlížení zpráv na svém telefonu (swajpujte do stran pro zobrazení kanálu od Googlu).

Pokud je záměrem oslovit lidi v Gmailu nebo při procházení ve výpisu videí na Youtube, tak využijeme také Discovery kampaně.

V rámci reklamy Discovery Ads budeme pracovat s 2 formáty a to: carousel s kartami či klasická reklama.

Kampaně pro mobilní aplikace

Jste softwarová firma anebo jste zrovna vyvinuli mobilní aplikaci pro své podnikání? Pojďme na ni udělat cílenou reklamu, aby si ji lidé stáhli např. z Google Play anebo App storu.

Reklamy budeme zobrazovat ve vyhledávání na Googlu, v samotném Google Play, na YouTube, v obsahové síti a v Gmailu.

Místní kampaně

Zrovna jste otevřeli novou provozovnu a potřebujete o ní dát lidem? Ať už se jedná o obchod, restauraci, kavárnu, kancelář, zvýrazníme vaši pobočku na Googlu tak, aby ji lidé nepřehlédli.

Reklamy zobrazíme ve vyhledávání, Google Mapách, Google zápise, obsahové síti a Youtube.

Např. v Google mapách je možné se odlišit připínáčkem s vlastním logem (stejně jako benzínka ORLEN na uvedené ukázce vedle).

Performace Max

Úkolem tohoto typu kampaně je pokrýt jednou jedinou kampaní veškerý inventář Googlu, který jsme dosud řešili individuálními kampaněmi.

Od září 2022 tento typ kampaně zcela nahradí Místní kampaně a Smart shopping kampaně.

Hotel Ads

Provozujete hotel? To vás budou zajímat kampaně pro hotely, tzv. Hotel Ads, které nabízí Google Ads. Jedná se o placené výsledky ve vyhledávání.

Vyhledávací dotazy se týkají výhradně ubytování. Pro spuštění Hotel Ads je potřeba integrace Google Hotel Ads platformou a další podklady jako je např. feed nabízených pokojů.

Reklamy tohoto typu se pak zobrazují v různých situacích při vyhledávání ubytování v různých formách.

Jedním ze zásadních předpokladů úspěšnosti PPC reklam je mít vhodně připravenou vstupní stránku, na kterou povedeme návštěvníky z reklam.

Pokud na stránce máme jeden obrázek a k němu text vs. text s přednákupními otázkami jako „cena, výhody, reference, certifikáty, případové studie atp.“ a řadu infografik a grafických prvků, tak tato stránka jistě více zaujme cílovou skupinu, která provede daleko více objednávek než v předchozím případě.

Reportování úspěšnosti kampaní

Součástí měsíčních prací je také pravidelné vyhodnocování úspěšnosti PPC reklam, které můžete v reálném čase sledovat v rámci svého personalizovaného profilu v nástroji Google Data Studio, které pro vás připravíme.

Revize účtů
$3 600
Poptávka
Revize Google Ads
Revize Skliku
Výstupem bude report stavu účtů
Vytvoření účtů
$4 800
Poptávka
Vytvoření nového účtu Google Ads
Vytvoření nového účtu Sklik
Výstupem bude report stavu účtů
Vytvoření PPC kampaně
$8 400
Poptávka
Nastavení Google Ads
Nastavení Skliku
Vytvoření úvodních kampaní
Spuštění úvodních kampaní
Základní reporting výsledků úvodních kampaní
Měsíční
práce
$9 000
Poptávka
5 hodin na práce specialisty
Projektové řízení
Reporting formou Google Data Studia
Procházíme, vylučujeme, hledáme nová klíčová slova
Vytváříme nové reklamy
Optimalizujeme stávající reklamy
Vylepšujeme reklamní účty
Navrhujeme zlepšení vstupních stránek

PPC

Platba za kliknutí (Pay-Per-Click), způsob zpoplatnění reklamy.

Konverze

Počet dosažených cílů. Pokud uživatel splnil cíl, dosáhli jsme konverze. Měřit můžeme objednávky, přihlášení k newsletteru, odeslání kontaktu atd.

Hodnota konverze

Jakou hodnotu pro vás daná konverze měla. V případě objednávky je to cena zboží v košíku, které zákazník nakoupil.

PNO

Podíl nákladů na obratu. Pokud kampaně přinesly konverze v hodnotě 100 000 Kč a utratili jste za ně 10 000 Kč, PNO je 10 %.

Konverzní poměr

Podíl mezi konverzemi a kliky. Pokud na vaši reklamu kliklo 100 uživatelů a získali jste jednu objednávku (konverzi), konverzní poměr je 1 %.

Kliknutí

Kolikrát někdo na vaši reklamu kliknul.

CPC

(Cost-Per-Click) — cena jednoho kliknutí na reklamu.

Imprese — zobrazení

Udává počet zobrazení reklamy. Ve vyhledávání to znamená, kolikrát bylo hledáno vaše klíčové slovo a zobrazila se vaše reklama.

CTR

(Click-Through-Rate) — podíl mezi kliknutím a zobrazením. Pokud reklama měla 100 zobrazení a 5 kliků, CTR je 5 %.

ROAS

Návratnost prostředků vložených do reklamy. Pokud kampaně přinesly konverze v hodnotě 100 000 Kč a stály 10 000 Kč, ROAS je 1 000 %.

Vím, že polovina nákladů na reklamu je zbytečná,
ale nevím, která to je. – John Wanamaker

Vytvoříme spolu takovou PPC reklamu, která vlastně ani není reklama. Uděláme z toho prostředek, který lidem pomůže snadněji nelézt odpovědi na jejich problém.

Spravujte mi PPC reklamy